برنامه نویسی

برنامه نویسی

وبلاگ برنامه نویسی
برنامه نویسی

برنامه نویسی

وبلاگ برنامه نویسی

لغو تحریم‌های موبایل و کامپیوتر به ایران

در مدت طولانی که دایما اخباری در ارتباط با افزایش تحریم‌ها می‌شنیدیم، این بار بر خلاف قبل، ایالات متحده آمریکا به صورت رسمی اعلام کرد که تحریم‌های مربوط به فروش موبایل و کامپیوتر را بر می‌دارد!  وندى شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با بى‌بى‌سی از لغو تحریم‌ فروش تلفن همراه و کامپیوتر به ایران خبر داد و گفت: از پنجشنبه 30 می (9 خرداد) مجوز کلى براى لغو این تحریم‌ها صادر خواهد شد و راه براى فروش قانونى وسایل ارتباطى به ایران باز می‌شود.

وی درباره دلیل این تصمیم افزود: این تصمیم را گرفتیم تا تحریم‌ها مانعى براى استفاده از تکنولوژى‌هایى که مردم براى ارتباط بهتر و سریع‌تر به آن‌ها نیاز دارند، ایجاد نکند. این موضوع هم شامل سخت‌افزار می‌شود و هم نرم افزار!


به طور حتم اگر این سخن‌ها عملی بشود و تحریم‌ها در مواردی آزار دهنده همچون گوگل پلی، نرم‌افزارهای ادوبی، نمایندگی شرکت‌هایی بزرگ چون اپل و … در کشور ما حل بشود، کمک بسیار بزرگی به کاربران و شرکت‌ها خواهد بود. اما مسئله اینجاست، تا چه حد می‌توان به این سخنان خوش‌بین بود؟


در شرایطی که فشارها بر شرکتی چون سامسونگ در داخل کشور به منظور محدود کردن فعالیتش زیاد شده است و حتی به تازگی سامسونگ اپ برای ایرانیان بسته شد، در حالی که نوکیا به صورت رسمی از ایران رخت بست، سازنده مطرحی چون سونی به صورت رسمی در کشور نمی‌تواند فعالیت داشته باشد و شرکت‌های ریز و درشت دیگر نیز بدین خاطر با ترس و لرز حرکت می‌کنند، آیا اعلام به یک‌باره این موضوع، می‌تواند راه حلی برای آن باشد؟ اصلا چرا آمریکا هم اینک تصمیم به چنین امری گرفته است؟ آیا قبلا مشکلات ارتباطی برای مردم ایران وجود نداشت که آن‌ها به یک‌باره به فکر حل کردنش افتاده‌اند؟


سوالات زیادی را می‌توان در این ارتباط مطرح کرد، اما مسئله مهم در این بین، توجه به این نکته است که اگر به راستی تمام موانع در سر راه فناوری اطلاعات و ارتباطات برداشته شود، بایستی منتظر دوران روشنی برای این صنعت رو به خاموشی در کشورمان بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد