برنامه نویسی

برنامه نویسی

وبلاگ برنامه نویسی
برنامه نویسی

برنامه نویسی

وبلاگ برنامه نویسی

جلوگیری از دسترسی به فایل ها و فولدرها

آیا برای برخی از فایل ها یا فولدرهایتان نیاز به کمی امنیت دارید؟ ممکن است که از رایانه شما چندین نفر استفاده کنند. همانگونه که می دانید، می توان در ویندوز ایکس پی برای افراد مختلف یوزرهای گوناگون تعریف کرد. احتمالا شما هم چنین کاری را انجام داده اید. اما شاید مایل نباشید که دیگران به برخی از فایل ها و فولدر های شما دسترسی داشته باشند. اینجاست که این آموزش به کمک شما خواهد آمد. شاید تنها شما از رایانه تان استفاده می کنید، اما رایانه شما متصل به یک شبکه است. در این صورت حتما خواهید دانست که اطلاعات شما توسط افراد دیگر قابل دسترسی خواهد بود، اینجاست که دوباره این آموزش به کمک شما خواهد آمد. در این آموزش سعی کرده ایم تا به شما نحوه جلوگیری از دسترسی دیگران به فایل ها و فولدرهایتان را آموزش دهیم.
این آموزش کوتاه و ساده می باشد. مسلما در مواردی به کارتان خواهد آمد. امیدوارم که از این آموزش لذت ببرید.

برای شما که ویندوز ایکس پی Home Edition یا ویندوز ایکس پی Professional/MCE دارید روش کار کمی تفاوت خواهد کرد. البته نگران نباشید، ما روش کار را برای هر دو ویندوز خواهیم گفت:

XP Home Edition
اگر شما ایکس پی مدل خانگی را دارید باید رایانه تان را از طریق Safe Mode راه اندازی کنید (برای ورود به حالت Safe Mdoe در هنگام بوت دکمه F8 را وارد کنید و از گزینه های موجود بر صفحه، گزینه ی Safe Mode را انتخاب کنید.) و بعد از اینکه صفحه ورود آمد ADMINISTRATOR را انتخاب کنید.

XP Professional or XP Media Center Edition

اگر شما ویندوز ایکس پی حرفه ای یا هر ورژنی از ایکس پی  MCE را دارا می باشید، نیازی نیست که کامپیوترتان را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید، اما باید گزینه Simple File Sharing را در ویندوز خود غیر فعال کنید.

برای غیر فعال کردن Simple File Sharing مراحل زیر را بپیمایید:

۱- بروی منوی Start کلیک کرده، Run را کلیک کنید و عبارت control folders را تایپ نموده بروی Ok کلیک کنید.
۲- در پنجره باز شده بروی تب View کلیک کنید.
۳- اسکرول را پایین آورده و تیک گزینه Use Simple File Checking را بر می داریم.

حال به این مرحله می رسیم که برای برخی از فایل ها یا فولدرها سطح دسترسی معین کنیم، برای اینکار دستورات زیر را انجام می دهیم:
۱- بروی فایل یا فولدر مورد نظرمان راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب می کنیم.
۲- تبی بنام Security وجود دارد. بروی این تب کلیک می کنیم.
۳- در تب Security بروی دکمه Advanced کلیک می کنیم.
۴- بعد از این اعمال پنجره ای گشوده می شود که شامل ۴ تب است.
۵- در زیر مجموعه تب Permissions بروی دکمه Add کلیک می کنیم.
۶- در پنجره گشوده شده باز هم بروی دکمه Advanced کلیک می کنیم.
۷- هنگامی که پنجره مورد نظر گشوده شد، بروی دکمه Find Now کلیک می کنیم.
۸- حال همانگونه که مشاهده می کنید، در بخش زیرین این پنجره یوزرهای مختلفی نمایان است. شما یوزر مورد نظر خود را که قصد دارید محدودیت را برایش اعمال کنید را انتخاب نموده و بروی Ok کلیک کنید.
۹- باز هم Ok را کلیک کنید.
۱۰- بعد از اینکار پنجره جدیدی بنام Permission Entry for …. گشوده می شود. حال شما قادر هستید تا برای موارد مختلف سطح دسترسی تعیین کنید. در صورتی که می خواهید در موردی به شخص، اجازه استفاده دهید تیک زیرگروه Allow را فعال کرده و در حالت بلعکس تیک زیر گروه Deny را فعال کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد